Пляж чи лижі: куди поїхати у відпустку за кордон узимку 2021/22
Спільний спецпроєкт «Навколо світу. Україна» та авіакомпанії Air France в Україні допоможе вам визначитися з ідеальним напрямком для зимового відпочинку
Планування зимових канікул і поїздок у період зимових свят — досить клопітка справа. Враження від відпустки і настрій, з яким ви почнете рік, залежать від безлічі зроблених вами виборів: куди летіти і з якою авіакомпанією; забронювати готель чи апартаменти і якого рівня; які формальності потрібно виконати при перетині кордону; які будуть доступні послуги та розваги на курорті тощо.

Наші поради допоможуть спланувати ідеальну відпустку.
Щодо відношення до зими люди поділяються на дві категорії: ті, хто радіє блискотінню снігу і зимовому повітрю, що збадьорює, і ті, хто в грудні мріє про спекотне сонце і мірний шум прибою.

Відповідно, для перших найкращий вид зимового відпочинку — це набити валізу теплими светрами і вирушити підкорювати засніжені вершини, а вечорами слухати, як тріщать дрова в каміні, або відриватися на апре-скі; для других — зібрати в сумку невагомі купальні костюми, шорти й парео та забронювати номер із видом на океан, де до шезлонга на пляжі обов'язково додається келих екзотичного коктейлю.

Так чи інакше, давно настав час планувати втечу зі сльотавого зимового міста — або в гори, або до моря. Спільний спецпроєкт «Навколо світу. Україна» та авіакомпаній Air France допоможе вам визначитися з ідеальним напрямком для зимового відпочинку.
Повірте, це найважливіша порада. Зимові свята — не той період, коли, трохи зачекавши, можна отримати вигідніші ціни. Навпаки, вартість перельоту зростає з кожним днем.
Пік цін реєструється у період між католицьким Різдвом і 5–6 січня. Після 6 січня ціни поступово знижуються. Лютий — найбюджетніший зимовий місяць для подорожей.
Це може прозвучати дивно, але тут логіка проста. Популярні курорти — це мільйони туристів щороку й розвинена інфраструктура, а отже, тисячі пропозицій для туристів з будь-якими запитами, на будь-який смак і гаманець. Також на популярні напрямки більше рейсів, серед яких неодмінно знайдеться той, що підходить вам особисто.
Скажімо, якщо ваша мрія — Карибське узбережжя, то цим критеріям відповідає Канкун, що входить до десятки найкращих курортів світу: тут є і екопарки, і нічні клуби, і спокійна затока, і океанський прибій, і найрізноманітніші готелі. Якщо зібралися кататися на лижах у Європі, то гарний приклад — найбільший гірськолижний регіон у світі, французький курорт «Три долини», де, крім престижного Куршевеля, ще 10 селищ з різним рівнем цін, а загальний скі-пас дозволяє кататися на трасах у всіх трьох долинах, з'єднаних підйомниками.
У світі є десятки міжнародних сервісів такого типу. Найбільші з них — Booking.com, Hotels.com, HRS.com (спеціалізується на Західній та Центральній Європі) тощо. Такі послуги мають зручний інтерфейс, велику базу житла (від готелів до апартів, квартир, вілл і хостелів), власну систему бонусів і знижок, безкоштовну систему бронювання тощо.

Порівняти ціни на різних сервісах можна за допомогою сервісу Hotellook — тут зручно вибирати найпривабливішу пропозицію щодо конкретного готелю чи апартів.
І не лише на сайті, а й просто у Google. Знімки, зроблені з правильного ракурсу і оброблені у фотошопі, можуть прикрасити дійсність — наприклад, завдяки ширококутному об'єктиву приміщення здаються набагато більшими, ніж насправді.
Якщо готель або курорт привернув вашу увагу, тому що має високий рейтинг, неодмінно прочитайте відгуки. Один або навіть п'ять хвалебних відгуків — цього замало, щоб судити про якість послуг; вони можуть бути написані найманими співробітниками (просто ботами).

З іншого боку, врахуйте, що люди схильні скаржитися частіше, ніж хвалити. Дехто незадоволений навіть тим, що «на пляжі занадто багато піску».

Шукайте місця з великою кількістю відгуків (від 50, краще від 100) як на Booking.com, так і на найбільшій у світі платформі для мандрівників Tripadvisor.com та інших подібних.

Якщо збираєтеся оплатити проживання через онлайн-сервіс бронювання, обов'язково зайдіть спочатку і на сайт курорту або готелю, що вас цікавить.
В екзотичних країнах віддавайте перевагу новим або оновленим готелям

Старі готелі не завжди утримуються в чистоті та справності, особливо в країнах третього світу. Винятки бувають, але зважайте на цей нюанс.
Скільки часу ви проведете у номері готелю чи в апартаментах? Якщо збираєтеся ніжитись у джакузі, сидіти біля каміна з книжкою або гратися з дітьми в кімнаті, тоді оберіть більш розкішне житло з усіма зручностями. Якщо ж плануєте цілий день ганяти на лижах, а ввечері відпочивати у барі, пірнати, валятися на пляжі або їздити на екскурсії на весь день, тоді на проживанні, ймовірно, краще заощадити.
Незалежно від того, куди ви подорожуєте, відпустка — це час, коли треба балувати себе. Подумайте заздалегідь, які зручності й додаткові послуги для вас особливо важливі: вид на море, прямий доступ до лижних схилів, джакузі в номері, дитячий клуб чи проживання «тільки для дорослих», оренда спортивного обладнання, нічні клуби в пішій доступності, центр дайвінгу PADI, тенісні корти? І якщо ви їдете з домашнім улюбленцем — чи є опція pet-friendly.
Купуючи авіаквитки, врахуйте ймовірність, що відпустка може зірватися
Останні півтора року навчили нас філософськи ставитися до того, що будь-яка країна може закрити кордони (загалом або для українців), а ваші власні плани можуть опинитися під загрозою зриву через проблеми зі здоров'ям. У такій ситуації дешеві незворотні квитки — не найкращий вибір.
Гнучка комерційна політика авіакомпаній дає змогу спокійно планувати подорож. Наприклад, пасажири рейсів Air France , які купили авіаквитки до 31 січня 2022 року включно і вилітають до 30 червня 2022 року включно, можуть змінити дати й маршрут поїздки без стягнення плати за внесені зміни аж до вильоту. А якщо ви вирішили відкласти поїздку — навіть незворотні квитки можна обміняти на ваучер для майбутніх подорожей.
Авіакомпанії Air France дотримуються суворих санітарно-гігієнічних вимог як в аеропортах, так і на борту літака. В аеропортах для забезпечення соціальної дистанції зроблено розмітку на підлозі і встановлено прозорі екрани. Персонал регулярно миє та дезінфікує усі стійки й кіоски самообслуговування.
У салонах літаків ретельно дезінфікують усі контактні поверхні до та після кожного польоту. Літаки обладнані високоефективною системою фільтрації повітря (HEPA). Вона вловлює 99,99% вірусів і бактерій, у тому числі коронавіруси. Нарешті, літаки оснащені спеціальними коронакомплектами на випадок, якщо в одного з пасажирів несподівано виявляться симптоми захворювання.