Місця

Варшавський метрополітен: актуальна інформація для туристів

Столиця Польщі Варшава  стоїть на берегах річки Вісли. Річка ділить місто за західну і східну частини. На правому березі (західна частина) стоїть старе місто і всі основні визначні пам’ятки, на лівому – житлові масиви.

Із заходу на схід і з півночі на південь Варшаву перетинають дві лінії метро. Пересуватися містом на метро особливо вигідно, якщо ви оселилися не в центрі і хочете швидко і недорого добиратися до головних визначних пам’яток .

Схема метро Варшави

Варшавське метро, ​​як можна бачити на схемі вище, складається з двох ліній: вони позначені синім (лінія М1) і червоним (лінія М2) кольорами.

М1 з’єднує південну і північну частини міста. Вона проходить від району Кабати, розташованого поруч з лісами Кабати, популярним у жителів Варшави місцем відпочинку, до найпівнічнішого району міста Біляни, теж відомого своїми заповідними лісами – Млочинським і Белянським. Цю лінію завдовжки близько 22 кілометрів можна перетнути за 30-40 хвилин.

Лінія М2 з’єднує колишній промисловий район Воля з районом Таргувек, що на правому березі Вісли. Поки М2 складається з 13 станцій (3 нові станції відкрили в квітні цього року), і дорога з одного кінця гілки в інший займає близько 20 хвилин. До 2023 р. кількість станцій на лінії М2 збільшиться до 21.

На центральній станції Свентокшиське (Świętokrzyska) можна перейти з однієї лінії на іншу. Пересадочна станція називається однаково на обох гілках варшавського метрополітену: Свентокшиське-1 знаходиться на синій лінії, а Свентокшиське-2 – на червоній. Центральна станція розташована в районі варшавського Палацу науки і культури.

Вхід у метро всюди позначений червоною буквою «М» на жовтому тлі.

Графік роботи метро у Варшаві

З неділі по четвер варшавське метро працює з 5:00 до 1:00. У п’ятницю та суботу час роботи метрополітену – з 5:00 до 3:00. У час-пік потяги прибувають з інтервалом 2-3 хвилини. У звичайний час поїзд доведеться чекати 5-7 хвилин, а в нічний час – всі 15. Час прибуття поїзда можна подивитися на табло на станції. У самому вагоні є табло із зазначенням поточної станції.

Ціна квитків і проїзні на метро у Варшаві

У Варшаві є єдиний квиток на весь громадський транспорт. Вартість квитка залежить від тривалості вашої поїздки і від зони, якою ви подорожуєте. Є дві зони: Strefa 1 і Strefa 2. Станції метро, ​​аеропорт і головні визначні пам’ятки Варшави містяться у першій зоні, друга – це віддалені райони або передмістя.

Є кілька вигідних варіантів квитків для туристів. Наприклад, ви можете купити квиток на 20 хвилин (Bilet 20-minutowy). Він одноразовий і не дає вам права зробити пересадку. Вартість такого квитка – 3,40 злотих.

Ще один варіант – 75-хвилинний Bilet jednorazowy przesiadkowy. З ним ви зможете покататися на різних видах транспорту, обмоежені лише час і зона поїздок. Коштує такий квиток 4,40 злотих.

Якщо ви плануєте багато пересуватися на метро, ​​можна придбати добовий квиток (Bilet dobowy). Він буде дійсним рівно 24 години з моменту першого компостування. Вартість квитка для першої зони (Strefa 1) – 15 злотих.

Якщо ваше житло міститься в другій зоні, варто придбати 90-хвилинний Bilet jednorazowy przesiadkowy. Він дає вам право переміщатися по обом зонам і зробити кілька пересадок. Вартість – 7 злотих. Добовий квиток (Bilet dobowy) для відвідування обох зон коштує 26 злотих.

Є і квиток вихідного дня (Bilet weekendowy) – він діє з п’ятниці до понеділка з 19:00 до 8:00 і не має обмежень щодо пересадки. Вартість такого квитка – 24 злотих.

Як купити квиток у метро Варшави?

Квитки можна придбати тільки у спеціальних автоматах. Вони мають жовте або червоне забарвлення і розташовані біля зупинок наземного транспорту, біля входів у метро і переходів. Оплатити можна як карткою, так і готівкою. При покупці в автоматі можна обрати російську мову.

Перед спуском на станцію потрібно прокомпостувати талон у валідаторі-турнікеті. Під час поїздки контролер може попросити пред’явити квиток, тому ні в якому разі не викидайте його.

Станції поруч з головними визначними пам’ятками

На лінії М1 розташовано найбільше станцій поруч з головними визначними пам’ятками.

Найближча до історичного центру Варшави станція метрополітену називається «Ратуш Арсенал» (Ratusz Arsenał). Вона розташована просто під площею Банківською. Звідти рукою подати до головного прогулянкового проспекту Варшави – Краківського передмістя (Krakowskie Przedmieście). Проспект пов’язує розташоване на березі Вісли історичне Старе місто з сучасним центром польської столиці.

У районі станції «Центр» (Centrum), також розташованої на лінії М1, міститься ж/д станція «Варшава-Центральна»), а також знаменитой Палац культури і науки – найвища будівля в Польщі.

На червоній гілці (М2) розташована станція Центр науки Коперник (Centrum Nauki Kopernik), біля якої розташовано однойменний музей науки з 450 інтерактивними експонатами, за допомогою яких відвідувачі самі можуть проводити експерименти.

Станція «Політехніка» (Politechnika), що на лінії М1, розташована неподалік від парку Лазенки – найбільшого палацово-паркового комплексу в Варшаві, що займає площу в 76 гектарів у самому центрі міста.

Фото станцій Варшавського метрополітену

Станция «Новы Щвят-Универсытет» (Nowy Świat-Uniwersytet)

Фото: Shutterstock

Станция «Ксенця Януша» (Księcia Janusza)

Фото: Shutterstock

Станция «Млынув» (Młynów)

Фото: Shutterstock

Коротка історія будівництва метрополітену у Варшаві

Варшавський метрополітен – єдиний в Польщі. Перші 11 станцій лінії М1 відкрилися у квітні 1995 року: вони з’єднували південні спальні райони Варшави з центром.

Перші проєкти створення метро у Варшаві з’явилися ще в 1918 році, але в умовах повоєнної розрухи цим планам не судилося здійснитися. У 1930-х питання про будівництво метро в польській столиці знову стало актуальним, але чергова війна завадила і цього разу.

У 1984 році роботи щодо створення метро нарешті почалися, але просувалися вкрай повільно: не вистачало ні обладнання, ні будматеріалів. Щоб побудувати перші 11 станцій лінії М1 ( «Кабати» – «Політехніка»), знадобилося 11 років.

До 2008 р. будівництво лінії було завершене: 21 станція поєднала південний і північний райони Варшави.

Перша ділянка другої лінії, яка з’єднала лівий і правий береги Вісли, відкрився в 2015 році. Лінія М2 продовжує розростатися як на захід, так і на схід. У вересні 2019 р. лінію продовжили на три станції, у квітні 2020 року – ще на три. До 2023 р. кількість станцій на лінії М2 має збільшитися до 21.

За актуальною інформацією можна стежити на офіційному сайті варшавського метрополітену .

Вокруг Света

Recent Posts

Як зробити подорожі незабутніми: розваги для кожного мандрівника

Подорожі — це завжди щось більше, ніж просто переміщення між точками на карті. Це можливість…

2 тижні ago

Що таке метавсесвіт? Як криптовалюта живить віртуальну реальність в Україні

Оскільки цифровий ландшафт продовжує розвиватися, з’явилася захоплююча концепція: метавсесвіт. Цей простір віртуальної реальності поєднує в…

2 місяці ago

Бані в Україні: Традиції та сучасність

Баня — це не просто місце для очищення тіла, а справжній ритуал, що поєднує в…

6 місяців ago

Плюси та мінуси Wi-Fi: як зберегти безпеку та максимально використати безпровідний інтернет

Для користування домашнім інтернетом велика кількість абонентів віддає перевагу бездротовому з’єднанню. Ця технологія є основою…

6 місяців ago

3 неймовірні рекорди, які ніхто ще не побив

Спорт знає безліч рекордів, що вражають складністю. Але є серед них особлива категорія — ті…

7 місяців ago

Ethereum: створення багатства за допомогою довгострокових інвестицій

Інвестування може бути заплутаним, оскільки існує така кількість варіантів і ризиків. Ціна Ethereum пропонує багатообіцяюче…

8 місяців ago