Столиця Польщі Варшава стоїть на берегах річки Вісли. Річка ділить місто за західну і східну частини. На правому березі (західна частина) стоїть старе місто і всі основні визначні пам’ятки, на лівому – житлові масиви.
Із заходу на схід і з півночі на південь Варшаву перетинають дві лінії метро. Пересуватися містом на метро особливо вигідно, якщо ви оселилися не в центрі і хочете швидко і недорого добиратися до головних визначних пам’яток .
Схема метро Варшави
Варшавське метро, як можна бачити на схемі вище, складається з двох ліній: вони позначені синім (лінія М1) і червоним (лінія М2) кольорами.
М1 з’єднує південну і північну частини міста. Вона проходить від району Кабати, розташованого поруч з лісами Кабати, популярним у жителів Варшави місцем відпочинку, до найпівнічнішого району міста Біляни, теж відомого своїми заповідними лісами – Млочинським і Белянським. Цю лінію завдовжки близько 22 кілометрів можна перетнути за 30-40 хвилин.
Лінія М2 з’єднує колишній промисловий район Воля з районом Таргувек, що на правому березі Вісли. Поки М2 складається з 13 станцій (3 нові станції відкрили в квітні цього року), і дорога з одного кінця гілки в інший займає близько 20 хвилин. До 2023 р. кількість станцій на лінії М2 збільшиться до 21.
На центральній станції Свентокшиське (Świętokrzyska) можна перейти з однієї лінії на іншу. Пересадочна станція називається однаково на обох гілках варшавського метрополітену: Свентокшиське-1 знаходиться на синій лінії, а Свентокшиське-2 – на червоній. Центральна станція розташована в районі варшавського Палацу науки і культури.
Вхід у метро всюди позначений червоною буквою «М» на жовтому тлі.
Графік роботи метро у Варшаві
З неділі по четвер варшавське метро працює з 5:00 до 1:00. У п’ятницю та суботу час роботи метрополітену – з 5:00 до 3:00. У час-пік потяги прибувають з інтервалом 2-3 хвилини. У звичайний час поїзд доведеться чекати 5-7 хвилин, а в нічний час – всі 15. Час прибуття поїзда можна подивитися на табло на станції. У самому вагоні є табло із зазначенням поточної станції.
Ціна квитків і проїзні на метро у Варшаві
У Варшаві є єдиний квиток на весь громадський транспорт. Вартість квитка залежить від тривалості вашої поїздки і від зони, якою ви подорожуєте. Є дві зони: Strefa 1 і Strefa 2. Станції метро, аеропорт і головні визначні пам’ятки Варшави містяться у першій зоні, друга – це віддалені райони або передмістя.
Є кілька вигідних варіантів квитків для туристів. Наприклад, ви можете купити квиток на 20 хвилин (Bilet 20-minutowy). Він одноразовий і не дає вам права зробити пересадку. Вартість такого квитка – 3,40 злотих.
Ще один варіант – 75-хвилинний Bilet jednorazowy przesiadkowy. З ним ви зможете покататися на різних видах транспорту, обмоежені лише час і зона поїздок. Коштує такий квиток 4,40 злотих.
Якщо ви плануєте багато пересуватися на метро, можна придбати добовий квиток (Bilet dobowy). Він буде дійсним рівно 24 години з моменту першого компостування. Вартість квитка для першої зони (Strefa 1) – 15 злотих.
Якщо ваше житло міститься в другій зоні, варто придбати 90-хвилинний Bilet jednorazowy przesiadkowy. Він дає вам право переміщатися по обом зонам і зробити кілька пересадок. Вартість – 7 злотих. Добовий квиток (Bilet dobowy) для відвідування обох зон коштує 26 злотих.
Є і квиток вихідного дня (Bilet weekendowy) – він діє з п’ятниці до понеділка з 19:00 до 8:00 і не має обмежень щодо пересадки. Вартість такого квитка – 24 злотих.
Як купити квиток у метро Варшави?
Квитки можна придбати тільки у спеціальних автоматах. Вони мають жовте або червоне забарвлення і розташовані біля зупинок наземного транспорту, біля входів у метро і переходів. Оплатити можна як карткою, так і готівкою. При покупці в автоматі можна обрати російську мову.
Перед спуском на станцію потрібно прокомпостувати талон у валідаторі-турнікеті. Під час поїздки контролер може попросити пред’явити квиток, тому ні в якому разі не викидайте його.
Станції поруч з головними визначними пам’ятками
На лінії М1 розташовано найбільше станцій поруч з головними визначними пам’ятками.
Найближча до історичного центру Варшави станція метрополітену називається «Ратуш Арсенал» (Ratusz Arsenał). Вона розташована просто під площею Банківською. Звідти рукою подати до головного прогулянкового проспекту Варшави – Краківського передмістя (Krakowskie Przedmieście). Проспект пов’язує розташоване на березі Вісли історичне Старе місто з сучасним центром польської столиці.
У районі станції «Центр» (Centrum), також розташованої на лінії М1, міститься ж/д станція «Варшава-Центральна»), а також знаменитой Палац культури і науки – найвища будівля в Польщі.
На червоній гілці (М2) розташована станція Центр науки Коперник (Centrum Nauki Kopernik), біля якої розташовано однойменний музей науки з 450 інтерактивними експонатами, за допомогою яких відвідувачі самі можуть проводити експерименти.
Станція «Політехніка» (Politechnika), що на лінії М1, розташована неподалік від парку Лазенки – найбільшого палацово-паркового комплексу в Варшаві, що займає площу в 76 гектарів у самому центрі міста.
Фото станцій Варшавського метрополітену
Коротка історія будівництва метрополітену у Варшаві
Варшавський метрополітен – єдиний в Польщі. Перші 11 станцій лінії М1 відкрилися у квітні 1995 року: вони з’єднували південні спальні райони Варшави з центром.
Перші проєкти створення метро у Варшаві з’явилися ще в 1918 році, але в умовах повоєнної розрухи цим планам не судилося здійснитися. У 1930-х питання про будівництво метро в польській столиці знову стало актуальним, але чергова війна завадила і цього разу.
У 1984 році роботи щодо створення метро нарешті почалися, але просувалися вкрай повільно: не вистачало ні обладнання, ні будматеріалів. Щоб побудувати перші 11 станцій лінії М1 ( «Кабати» – «Політехніка»), знадобилося 11 років.
До 2008 р. будівництво лінії було завершене: 21 станція поєднала південний і північний райони Варшави.
Перша ділянка другої лінії, яка з’єднала лівий і правий береги Вісли, відкрився в 2015 році. Лінія М2 продовжує розростатися як на захід, так і на схід. У вересні 2019 р. лінію продовжили на три станції, у квітні 2020 року – ще на три. До 2023 р. кількість станцій на лінії М2 має збільшитися до 21.
За актуальною інформацією можна стежити на офіційному сайті варшавського метрополітену .