Спочатку всі повинні отримати PPL (Private Pilot License) – ліцензію пілота-аматора. Це перший, обов’язковий крок в авіації. На ньому можна і спинитися, а можна ще повчитися і отримати ліцензію комерційного пілота. Це, звісно ж, якщо ви вирішили обрати кар’єру льотчика авіакомпанії. Якщо ж літаки для вас хоббі, то можна потім отримати ліцензію пілота-спортсмена, або ліцензію пілота-інструктора. Просто вибираєш модулі, які тобі потрібні і відкриваєш нові категорії до своєї ліцензії. Наприклад, «нічні» польоти, інструментальний рейтинг (польоти за приладами в умовах поганої видимості), польоти на багатомоторних літаках.
Навчання в США це великий і добре поставлений бізнес. Льотні школи, як і американські університети, не є вийнятком. У країні понад тисячу льотних шкіл і коледжів, які готують приватних і комерційних пілотів. Загалом в Америці налічується близько 600 тисяч ліцензованих пілотів (включно з 211 тисячами пілотів-аматорів), понад 40 тисяч з них жінки (за даними US Civil Airmen Statistics). Проте більшість студентів американських льотних шкіл зараз становлять студенти з Центральної і Латинської Америки, Азіі та країн Перської затоки.
У California Flight Academy, яку обрав я, зараз навчається близько ста студентів з 31 країни світу, включно з Україною. За 30 років існування школи тут вже навчались декілька студентів з України. Також були з Росії і кількох інших країн колишнього СРСР. Переважна більшість студентів, які вчаться зі мною, – мексиканці, індуси й араби. Є один британець, росіянин такілька китайців.
Цікавою є структура навчання. Є обовязкова теоритична підготовка й практичні елементи польотів, які потрібно освоїти і здати. Таким чином, тривалість навчання здебільшого залежить від бажання і можливостей кожного студента. Для отримання ліцензії приватного пілота необхідний мінімум польотів з інструктором і без – 40 годин.
У школі є 22 літаки, в основному одномоторні Cessna-172, 162 і 152. Є й двомоторні, на яких тренують комерційних пілотів. Взагалі Cessna – це найбільш поширений для навчання літак. Досить простий у керуванні, слухняний і надійний. 172 модель виробляється дотепер з невеликими змінами, внесеними у 1950-х роках. Кожні 50 годин нальоту літак проходить техогляд.
Школа розташована на досить великому, але не основному аеродромі Сан-Дієго Gillespie. Крім CFA, тут базуються ще дві льотні школи та пара приватних чартерних компаній, які оперують кількома десятками вертольотів, реактивних і гвинтових бізнес-літаків. Є також майстерня з обслуговування і ремонту літаків, стоянки і ангари для зберігання приватних літаків, місцевий аероклуб, два авіаційні музеї (державний і приватний) та кафе. Аеродром має три злітні смуги, одна з яких здатна приймати великі реактивні літаки.
Тут приземляються і паркують свої літаки ті, хто прилетів в Сан-Дієго у справах або просто подорожує своїм літаком Америкою. Часто тут просто сідають дозаправитись. Процес заправки займає 10-15 хвилин. Під’їжджає спеціальний автомобіль, його водій заправляє ваш літак, розрахуватись можна з ним карткою на місці. Вартість авіаційного 100-го бензину в середньому $4,5 за галон, тобто приблизно $1,2 (30–31 грн) за літр.
Літаки трапляються будь-які. І такі, що коштують не один мільйон, і за $20-30 тисяч. Взагалі, і це було ще одним відкриттям, вік для літака не є критичним. Головне, як він експлуатувався і як обслуговувавася. Часто люди літають на літаках, котрі старші за них.
Ще один плюс навчання в такому місці – це те, що ти одразу змушений літати в умовах досить щільного трафіку. Літачки хоч і малі, але злітають кожні 3-5 хвилин. У черзі на зліт стоїть по 3-5 літаків. Все як в дорослому аеропорті.
Інструкторський склад школи теж міжнародний. Головний інструктор – японець. Мене ж узявся навчити літати за шість тижнів Енді. За походженням індонезієць, бувший військовий, пілот з великим досвідом, і найбільш суворий інструктор у школі. У тому, що Енді суворий, я переконався вже з перших днів. Але про це далі.
Сергій Каразій — журналіст, кореспондент телебачення Міжнародної інформаційної аґенції Reuters в Києві з 1992 року. Багато подорожує як по роботі, так і у вільний від неї час.
Читайте также:
Блог С.Каразія Як я став пілотом. Частина 1
Мифы и правда об авиаперелетах
В Руанде беспилотники начали доставлять кровь для переливания
Туристическое страхование часто воспринимается как дополнительная трата средств, которой можно избежать. Однако, это ошибочное представление,…
Открытие учетной записи на игровой площадке обычно вознаграждается подарком. Иногда клиенту для этого достаточно завести…
В мире виноделия существует напиток, который завоевал сердца многих гурманов своим уникальным вкусом и ароматом.…
Рынок азартных развлечений в Украине активно развивается, что заметно по регулярному пополнению списка легальных онлайн-казино.…
Туризм ради игры становится всё более популярным среди путешественников по всему миру. Казино уже давно…
Рассказываем о бонусах Vbet. Мы расскажем о разных видах поощрений - как стандартных для всех…