Вторник, 13 декабря 2016
Кажуть, добре там, де нас нема. Це неправда: добре саме там, де ми є. Українці – сильна, прогресивна і неймовірно креативна нація. Переконатися в цьому можна, завітавши до Івано-Франківська.
Два з половиною роки тому Юрій Филюк з двома друзями придумали громадський проект і назвали його «Тепле Місто». Після метушливого і надміру діловитого Києва рідний Івано-Франківськ зустрів Юрка теплими кав’ярнями, теплими усмішками перехожих і теплим ставленням, тому назва виникла сама собою.
Метою проекту було змінити життя Івано-Франківська на краще. Мета благородна, амбітна, але в українських умовах майже нездійсненна. Проте засновники платформи винайшли універсальну формулу, яка допомогла втілити в життя їхній задум. Це баланс між владою, бізнесом і громадянським сусьпільством. Саме на перетині інтересів цих трьох груп і варто шукати шляхи розвитку міста.
Величезними перевагами Франківська є легкість налагодження зв’язків між людьми і відсутність суто прагматичного підходу до справ. У цьому його разюча відмінність від великих міст з їхньою «корпоративною культурою». Тому природно було припустити, що головним потенціалом Івано-Франківська є його жителі. Головне – дати їм можливість реалізувати свої ідеї і показати, що вони здатні самі зробити життя свого міста кращим.
Від самого початку заснування «Тепле Місто» залучає до розвитку Івано-Франківська бізнесменів. Щомісяця компанії підтримують платформу благодійними внесками або надають професійні послуги. На сьогодні до проекту приєднався вже 51 бізнес. В «Тепле Місто» вкладають кошти, оскільки платформа реалізує тематичні проекти, створюючи умови для розвитку інтелектуального середнього класу.
Найпереконливішим доказом високого кредиту довіри до «Теплого Міста» можна назвати відкриття громадського ресторану Urban Space 100 у самому центрі Франківська. Ідея полягала в тому, що 100 небайдужих українців вклали в заклад по тисячі доларів, знаючи наперед, що вони не отримають від справи жодних прибутків.
Навіщо їм це треба? Логічне питання. А відповідь до банальності проста: щоб покращити життя Івано-Франківська. Адже 80% усіх коштів іде на міські проекти: велопарковки, сквери, облаштування дворів тощо. За два роки існування ресторан профінансував 31 проект!
Крім того, «Тепле Місто» має власну програму ґрантів (Програма «Міські Ґранти») – на проекти, що направлені на розвиток Івано-Франківська. Вже було проведено три конкурси і визначено 15 переможців.
При цьому діяльність платформи цілком прозора. Кожен охочий може зайти на сайт «Теплого Міста» і подивитися звіти платформи (щомісячні та щорічні). Основних напрямків дільності у неї сім: прогресивна освіта, сучасне мистецтво, енергоефективність, розвиток міського простору, спорт, стала мобільність та розвиток соціального підприємництва.
Аби поділитися досвідом, надихнути, а в підсумку сформувати спільноту соціально відповідальних та активних бізнесів, кілька разів на рік «Тепле Місто» запрошує лекторів з бізнес-шкіл та організовує для своїх партнерів поїздки на навчання. Усе задля того, аби кожен повірив, що може змінити і власне, і життя рідного міста на краще.
Хочеш змінити світ – почни із себе. Просто подумай, що можеш зробити вже зараз, і починай діяти.
Читайте также:
5 лучших достопримечательностей Ивано-Франковской области
Замочная аналитика: ТОП-11 замков Украины