• Блоги

    Як я став пілотом. Частина 3

    Сергей Каразий
    Сергей Каразий
    Понедельник, 28 ноября 2016
    1 087
    Навчитись літати може будь-хто, хто здатен їздити на велосипеді.

     

    «На літаку ми не смикаємось і не робимо різких рухів без потреби. Не вчіпляємось за штурвал. Плавно і повільно. Якщо будеш літати так, як ти водиш своє авто, не здаси екзамен!»- перше, що я почув від свого інструктора Енді в першому ж польоті.

    Насправді, навчитись літати може будь-хто, хто здатен їздити на велосипеді. Просто одним це дасться легше і швидше, іншим — довше і важче.  

    Экспресс-инфо по стране

    Соединенные Штаты Америки (США) – государство в Северной Америке.

     

    USA_orthographic.svg

    Флаг Герб

    Столица – Вашингтон

    Крупнейшие города: Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Чикаго, Майами, Хьюстон, Филадельфия, Бостон, Финикс, Сан-Диего, Даллас

    Форма правления – Президентская республика

    Территория – 9 519 431 км2 (4-я в мире)

    Население – 321,26 млн чел. (3-я в мире)

    Официальный язык – американский английский

    Религия – протестантизм, католицизм

    ИЧР – 0,915 (8-я в мире)

    ВВП – $17,419 трлн (1-я в мире)

    Валюта – доллар США

    Граничат с: Канадой, Мексикой

    Вміння водити авто тут не допомагає, скоріше навпаки. Наприклад, штурвал літака хоч і схожий на кермо автомобіля, але має більше функцій — вліво-вправо, вгору-вниз. Коли літак рухається по землі, то керується педалями. Їх дві. В польоті ними керується руль повороту. Віражі виконуються зкоординованим поворотом штурвалу і натисканням відповідної педалі, в той же час є маневри, коли штурвал повертається в один бік, а руль повороту в інший. Такі маневри називаються незкоординованими, і використовують, наприклад, коли треба рухатись при боковому вітрі. Правда ж заплутано? 

    На відміну від автомобіля, де обидві руки вчать тримати на кермі на «10 і 2», штурвал вчать тримати однією рукою, інша постійно або на ручці газу, збагачення суміші, управлінні закрилками, радіостанцією, навігацією і т. і.

    Взагалі, пілотування Сесни мені нагадало керування Запорожцем з ручним управлінням. Якщо хтось такий колись бачив, зрозуміє.

    Водієві авто в дорозі достатньо дивитись на один прилад — спідометер (хоч багато хто й цим не переймається). В процесі керування літаком треба постійно зчитувати покази шести — повітряна швидкість, рівень горизонту, висотомір, індикатор повороту і зносу, напрямок руху, швидкість підйому/зниження. Це не рахуючи обертів двигуна, кількості пального, індикаторів стану систем літака.

    Швидкість літака, як виявилось, це не тільки «коли ми долетимо до місця призначення», а перш за все швидкість з якою можна, або не можна, виконувати певні маневри. Наприклад, злітати чи сідати.

    А, ну і ще, поки ви робите всі ці речі, ви повинні підтримувати радіозв’язок з контрольною вежею, виконувати команди диспетчера і розрізняти, коли серед десятків літаків, які чути в ефірі, він звертається до вас.

    Спочатку здається, що все разом це робити неможливо, але з годинами польотів все потроху починає вдаватись. 

    А, коли Двейн, в недалекому минулому пілот американського флоту, котрий сотні разів приземляв свій літак на палубу авіаносця, пояснює, що в посадці немає нічого складного, ти йому віриш 🙂

    Сергій Каразій — журналіст, кореспондент телебачення Міжнародної інформаційної аґенції Reuters в Києві з 1992 року. Багато подорожує як по роботі, так і у вільний від неї час. 

    Читайте также:

    Блог С.Каразія Як я став пілотом. Частина 1

    Блог С.Каразія Як я став пілотом. Частина 2

    Пилот создал приложение от аэрофобии