• 5 незвичайних підводних тунелів.Вокруг Света. Украина
    5 незвичайних підводних тунелів
    Навколо Світу
    П'ятниця, 28 січня 2022

    5 незвичайних підводних тунелів

    У 1988 році в Японії відкрили найдовший у світі підводний залізничний тунель - «Сейкан». Крім нього, існують не менш відомі тунелі, здатні зацікавити туристів.

    Найдовший

    Поки китайські інженери будують 122-кілометровий підводний тунель між містами Далянь і Яньтай (2016-2020 рр.), японський «Сейкан» залишається рекордсменом за довжиною серед підводних тунелів світу. Він з’єднує два великі острови Японії (Хонсю і Хоккайдо) під водою Сангарської протоки. Реалізація проєкту тривала 42 роки і обійшлася в $ 3,6 млрд. У перекладі з японської «Сейкан» – «Величне видовище», його довжина – майже 54 км, половина шляху пролягає під водою. Тунель обладнаний дуже потужними насосами на випадок стихії, що здатні відкачати 16 т води за хвилину, датчиками коливання землі, а також сховищами.

    Фото: www.pagetravel.ru

    Фото: www.pagetravel.ru

    Найстаріший

    Найстарішим підводним тунелем є тунель, що з’єднує два береги Темзи в Лондоні. Він був відкритий  в 1843 році, привернувши увагу 50 тис. лондонців. Підводна комунікація мала довжину 459 м. Але через відсутність фінансування цей тунель вантажним так і не став, зате охочих пройтися під водою було вдосталь. Тут відкрили ярмарок, торгові галереї та навіть підводний бордель. Але через деякий час тунель був покинутий і протягом 145 років сюди рідко хтось навідувався. Але нещодавно місцева влада вирішила відродити його. Тепер у тунелі проводять екскурсії.

    Фото: www.venividi.ru

    usolt.livejournal.com_temza

    Фото: www.venividi.ru

    Найглибший

    «Мармарай» – тунель, що з’єднує Європу з Азією, прокладений під протокою Босфор. Ідея його створення виникла у османського султана Абдула-Гаміда ще в 1860 році. Реалізували ж проєкт в 2013-му, приурочивши відкриття тунелю до Національного дня Туреччини. Його довжина становить 13,6 км, тут три підземні станції і 37 наземних. Глибина «Мармара» – 60 м. Денний пасажиропотік – 1,5 млн осіб. Система безпеки тунелю здатна витримати землетрус у 9 баллів за шкалою Ріхтера. До речі, під час його будівництва було знайдено 40 тис. археологічних артефактів.

    Фото: www.v-shoke.com

    Фото: www.v-shoke.com

    Найбільш розважальний

    Міста Кавасакі і Кісарадзу в Японії з’єднує автомобільний тунель і міст через Токійську затоку. «Аквалайн» став вдалою і безпечною комбінацією. Довжина підвідного тунелю – 9,6 км, а довжина автомобільного моста – 4,4 км. Також тут створені два штучні острови, де розташований цілий розважальний комплекс, що нагадує пасажирський лайнер. На острові паркувальний майданчик на 480 авто, ресторани, оглядові майданчики, а також всілякі сувенірні магазини.

    Фото: www.up-pro.ru

    Фото: www.up-pro.ru

    Найвідоміший

    Це, звичайно, тунель під Ла-Маншем, що з’єднує континентальну Європу з Великою Британією. «Євротунель» був відритий в 1994 році і став символом об’єднання Європи. Тут три тунелі: два для поїздів і один резервний. Довжина «Євротунелю» – 51 км. Потяги, що курсують під Ла-Маншем, здатні розвивати швидкість до 350 км / год. Цікаво, що англійці копали тунель швидше французів (на 15 км), а з викопаного грунту створили рукотворний мис Шекспіра.

    Фото: www.infoaboutworld.com

    Фото: www.infoaboutworld.com

    За матеріалами venividi.